Lasteaia ja kooli töötajatele, lastele ning nende peredele mõeldud, 15.-17. augustiks 2014 planeeritud loomuliku õppimise seminar lükkub Meistrite Kooli suure töökoormuse ja projektijuhi veel mitte leidmise tõttu edasi. 15.-17. augustil 2014 loomuliku õppimise seminari ei toimu. Suur tänu nii ruumide kui töötubade läbiviijatele oma koostöövalmidusest teatamise eest! Augustis me veel ei kohtu, aga loodame üsna pea pühendunud ja mõtterikast koostööd teha.
Raamat „Loomulik õppimine uudishimule ja huvile toetudes“ kogub aga järjest rohkem huvilisi ja ehk ongi seminari korraldamiseks õige aeg peale raamatu ilmumist. Raamat on mõeldud eelkõige lasteaia ja algklasside õpetajatele ning lastevanematele. Trükis valmib hiljemalt septembris 2014, kuid tellida saab juba täna meiliaadressil marika@meistritekool.ee. Originaalraamat on 130 lehekülge, eestikeelne raamat maksab 18.90 ja jõuab tellijateni üldjuhul pakiga. Järgnevalt mõni lõik raamatust.
…
Loomuliku õppimise juurde kuulub vajaduste tõsiselt võtmine. Kuidas aga suudame laste vajadusi ära tunda, kui oleme õppinud neid ignoreerima? Väikelaps annab oma vajadustest mingil viisil märku. Vajadus hoidmise ja kandmise järele on paljude laste põhivajadused. Niisama tähtis vajadus on teiste lastega mängimine. Lapsed tahavad õppides mängida ja mitte mängides õppida. Kas me õpime kunagi laste tõelisi vajadusi tõsiselt võtma?
…
Vajadused on inimõigused. Haridus on põhiõigus. Igal tervel inimesel on vajadus hariduse järele. Vaimselt kasvamine on tema loomuses. Vajadus saavutuse järele, soov asjadesse süveneda, midagi veel paremini osata ahvatleb lapsi harjutama. Harjutamine pideva kordamise abil muutub lastele, kes tohivad loomulikult õppida, enesestmõistetavaks.
Vajadus hariduse järele sisaldab ka muud: vajadus selguse ja arusaamise järele, uudishimu rahuldamine, otsimise ja siis leidmise, uurimise ja siis avastamise rõõm ja viimaks ka rõõm mõtlemisest, proovimisest, eksperimenteerimisest ja siis äratundmisest. Vajadus tegutsemise ja mõistmise järele on väga lähedalt seotud vajadusega hariduse järele. Tõe ja teadmiste otsimine on iidsetest aegadest inimeste püüdlus olnud. Teine inimeste vajadus seisneb oma võimaluste, võimete ja oma teadmiste edasiarendamises ja realiseerimises. Võimete treenimist on sageli võimalik just laste juures märgata. Inimesel on ka vajadus midagi saavutada. Paljude inimeste suur soov on aja hea kasutamine. Vajadust struktuuri või pigem kindlustunde järele tuleb tõsiselt võtta. Koolid pakuvad selget struktuuri. Lapsed tahavad aga oma struktuure luua.
Koolil ei õnnestu laste loomulikku tegutsemistungi ja loomulikke huvisid säilitada. Huvi kaob. Kool ei suuda oma õppekorralduse ja õppeprogrammiga mitte kunagi laste vajaduste suhtes õiglaselt käituda.