Loomulik õppimine uudishimule ja huvile toetudes

Ken Robinson väidab videos Ken Robinson: Changing education paradigms, et 98% nende uuringus osalenud lasteaia lastest olid üliandekad, kuid mida aasta edasi, seda vähem avaldus nende andekus. Miks me ei ole valmis toetama laste loomulikku uudishimu ja huvi ning kogu lasteaias ja koolis toimuvat just selle nimel tegema? Kas me ei tea, kuidas luua lastele keskkonda, kus toimub uudishimule ja huvile toetuv loomulik õppimine või me ei tahagi osata? Samas on näiteid siinsamas Eestis.

Peagi valmiv raamat „Loomulik õppimine uudishimule ja huvile toetudes“ püüab ehedate näidetega aidata kaasa loomulikuks õppimiseks sobiva keskkonna loomisele. Raamatus tuleb juttu loomuliku õppimise põhilistest seisukohtadest ja eeldustest, nendel põhimõtetel tegutseva asutuse konkreetsetest raamtingimustest, välistest struktuuridest, asutamisest, täiskasvanute ettevalmistusest, õppeprotsessist  ja õppeprotsessi reflekteerimisest.

Tõlgitava raamatu autor Rita Laube ütleb: „Tuleb aeg, kus täiskasvanud inimene hakkab lastelt õppima. Me õpime tõeliselt kuulama, tõeliselt nägema. Lapsed näitavad meile teed, kui me oleme selleks avatud ja püüame neid mõista, südamega mõista. Täiskasvanu, kes iseendaga hästi läbi saab, oma eheduse on säilitanud, kes ennast usaldab, suudab seda kõige paremini. Harva möödub päev, mil ma mitte midagi juurde ei õpi“.

Raamatu ettetellimine aadressil marika@meistritekool.ee.

Share Button